torsdag, oktober 27, 2005

Refleksioner på opgave 2

Så blev opgave 2 sørme også forsøgt løst. Jeg havde stadig billederne af æblet liggende og de var komprimeret til at kunne gå på nettet. Paint shop Pro 7 har ikke rigtig villet som jeg ville og jeg har ikke haft tålmodigheden til at sætte mig ind i hvad jeg skulle. Men pludselig fandt jeg ud af Animation shop, jeg fik oprettet en animation og lagt alle billederne ind. Jeg blev lidt nervøs for størrelsen da det trods alt er 5 billeder jeg bruger til animationen, så jeg komprimerede det hele en gang til. Dette betød at æblet fik et lidt pløret udtryk somom det er malet og ikke fotograferet, -men pyt meningen er god nok. Jeg kom ikke rigtig længere, men pludselig kunne jeg se at Ruth var igang med det samme. Det var en god anledning til at prøve af hvordan man lægger en animation ind i bloggen. Det gik faktisk nemt, men jeg kan se at billedet er blevet komprimeret så meget så kvaliteten er gået fløjten. Der kommer nogle underlige streger i æblet når det bliver spist. Jeg ville gerne har fjernet baggrunden og de sorte streger, men det må vente lidt. Herre gud nu ligger billedet der og man kan se hvad det er. Ja opgaven er måske ikke løst til min egen tilfredshed, -men jeg har lært noget af det. Næste gang kan jeg bruge lidt længere tid på det og så kommer det også med. Jeg har det lidt sådan at jeg først bliver rigtig interesseret i teknikken når jeg kan se mig selv bruge tingene på et senere tidspunkt. På handelsskolen gad jeg ikke faget DATA, jeg dumpede sågar til eksamen da jeg skulle beskrive datamatens opbygning..........jeg havde ikke en dyt forstand og interesse i det. Senere da jeg kom i kontorlære brugte jeg konsekvent skrivemaskinen.....indtil min chef havde mobbet mig tilstrækkeligt længe. Jeg blev stædig og på nul komma niks fik jeg lært at bruge tekstbehandlings-programmet. Nu var formålet synligt for mig. Sådan er det gået med alle min computer opgaver......jeg får mig bare ikke sat ind i dem før den dag jeg virkelig har et behov og så skal jeg nok få det lært hurtigt. Det var også på den måde jeg lavede vores første hjemmeside, og fik lært at komprimere billeder i Paint shop pro 7, for det kan jeg (som noget af det eneste i det program).
Nå det var lidt tanker omkring løsningen af denne opgave. Det var vist ikke helt autoriseret.