tirsdag, oktober 11, 2005

så gik starten

Nu fik jeg mig taget sammen. Læste først Tema2 godt igennem for at sætte mig ind i hvad jeg rent faktisk skal lave. Derefter gik jeg på jagt på internettet. Jeg prøvede at skrive søgeordet "skriv et digt" og det gav virkelig pote. Mange sjove sider kom frem og her var der tydeligvis tale om amatør digtning i alle afskygninger. Mange sider opfordrer børn til at digte, og der var også mange spændende skoleprojekter.
Jeg faldt specielt over to sider http://www.poetica.dk i deres "åbent værksted" kan man skrive et digt udfra et billede, dog går opgaven ud på at man ikke må nævne de meste nærliggende ord. Billedet var en valmue og man måtte ikke skrive valmue, mark, natur, sol og lys. Det gav nogle rigtig gode digte og bagefter blev de kommenteret. En anden side var http://www.tips-og-tricks.com/tippet/194 her skulle man skrive et digt på 5 minutter udfra et stikord.
En sidste side der lige faldt mig ind var http://www.miratrix.dk . De kun for forryktes forlag. Det sjoveste var faktisk da jeg så skulle finde den igen, da faldt jeg over et link til siden......gæt hvis link det var HELLE´s. Hun er også faldet over denne lidt specielle side.....hvad gør den speciel...aner det ikke. Men det er nogle flotte billeder og anderledes digte. Haiku digtene kan jeg ikke rigtig finde nogen mening i. Jeg har bogen "Børnehaiku" men den siger mig ikke så meget desværre....så det er ikke den vej jeg skal gå. Jeg må søge lidt videre i mit univers...men jeg har hvertfald set at man både kan skrive udfra et givet billede og også finde et passende billede udfra en given tekst/digt. Jeg er nok mest til det første da jeg har valgt mit billede, og vil prøve at skrive noget udfra det.