fredag, oktober 14, 2005

refleksion på opgaven

Det var den næste uge der gik, før jeg langt om længe fik taget mig sammen til at løse den første opgave. Jeg havde faktisk lavet et tilløb flere gange, men gik i stå. Sidst da jeg havde taget 5 fotos af et æble der bliver spist. Det var en genial ide syntes jeg selv, og jeg havde teksten næsten formuleret færdig inde i hovedet, -----og så lagde Lone en fotoserie ind nøjagtig magen til. Så var den ide ligesom brugt, og hvorfor lave det samme? Istedet fandt jeg ud af at jeg ville tage billeder af alle de ure jeg kunne finde i vores hus. Det blev ikke så mange for vi har 5 ens vækkeure----! Jeg havde ikke besluttet mig for nogen tekst men lod den komme i takt med at jeg passede billederne til, beskar dem og reducerede deres størrelse. Efterhånden dukkede der en ide frem. Jeg er lige nu meget betaget af at læse ledere i diverse aviser og blade. Også sådan noget som Se og Hør´s side hvor en journalist skriver en lang sammenhængende tekst der ændrer retning hele tiden og inddrager stort og småt imellem hinanden om kendte personer. Jeg er betaget af den skrivemetode, fordi at den udvikler sig i takt med at den bliver skrevet. Forfatteren har et indre billede og dette billede bygger han videre på. Kunsten er at holde den røde tråd på trods af skiftende vinkler. Det er også et anderledes supplement til alle de faglige opgaver vi trods alt har lavet i dette studie. Jeg drømmer om at få et journalistisk kursus i formidling, at lære at have ordet i sin magt......det ville være dejligt. Med tiden kunne man så ønske at det ville føre til at man også mundtligt havde ordet i sin magt...men det er en lang og spændende vej dertil.

2 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Herligt. Som jeg har skrevet til dig andetsteds er det dejligt også at få sproget med. Der sker så meget spændende med sprog for tiden. Der udvikles hele tiden nye genrer - og denne gang er det ikke blot professionelle 'skrivere' som forfattere og journalister, der har gang i genreudviklingen. SMS, e-mails, blogs, hypertekster osv. osv. overalt ser man mennesker lege med nye sprogformer og -genrer. Dagens ord: sprogleg ;)

lørdag, 22 oktober, 2005  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lykke.
det var spændende at se din måde at vise opgave 2 på, den er flot, med gode farver og bevægelser.
MVH Karin.

torsdag, 27 oktober, 2005  

Send en kommentar

<< Home